Γενικές αρχές

Η Πολιτική Διασφάλισης Ποιότητας (ΠΔΠ) του Τμήματος Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών εναρμονίζεται πλήρως με την πολιτική ποιότητας του Πανεπιστήμιου Πελοποννήσου και αντι- κατοπτρίζει τις βασικές αξίες του Ιδρύματος.

Το Τμήμα μεριμνά για τη διασφάλιση και ανάδειξη της ποιότητας του διδακτικού, ερευνητικού, και του διοικητικού του έργου, στοχεύοντας στη διαρκή βελτίωση των λειτουργιών του με τη συμμετοχή και συμβολή όλων των μελών του. Το Τμήμα οργανώνει και υλοποιεί Προγράμματα Μεταπτυχιακών Σπουδών (ΠΜΣ) υψηλών προδιαγραφών σε τομείς της Πληροφορικής και των Τηλεπικοινωνιών, προσανατολισμένων στις σύγχρονες τάσεις της επιστήμης και σε τεχνολογίες αιχμής, ενισχύοντας κατ’ αυτόν τον τρόπο την ακαδημαϊκή του ταυτότητα και τη διασύνδεση με τις ανάγκες της αγοράς εργασίας. Επιπρόσθετα, το Τμήμα είναι προσηλωμένο στην προσπάθεια ανάπτυξης ενός δημιουργικού περιβάλλοντος έρευνας, καινοτομίας, και απασχόλησης για όλο το προσωπικό, διδακτικό, ερευνητικό, και διοικητικό, καθώς κι ενός δημιουργικού ακαδημαϊκού περιβάλλοντος για τους φοιτητές του. Η ποιότητα αναγνωρίζεται ως θεμελιακό στοιχείο για την πραγμάτωση του οράματος και την επίτευξη της αποστολής του Τμήματος, και συνεπώς είναι σημαντική η δημιουργία κουλτούρας ποιότητας.

Ειδικότερα, το Τμήμα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών και το ΠΜΣ «Σύγχρονες Ασύρματες Επικοινωνίες» δεσμεύονται για την εφαρμογή της πολιτικής ποιότητας, η οποία ενισχύει την ακαδημαϊκή αριστεία αλλά και τον προσανατολισμό του προγράμματος μεταπτυχιακών σπουδών. Επιπλέον, η πολιτική ποιότητας διασφαλίζει τη συμμετοχή όλων των εμπλεκομένων για την υλοποίηση των στρατηγικών στόχων των προγραμμάτων μέσω σαφώς οριζόμενων δράσεων και μέσων επίτευξης τους, ενώ εφαρμόζει τις ενδεδειγμένες εσωτερικές και εξωτερικές διαδικασίες ποιότητας με απώτερο σκοπό τη διαρκή βελτίωσή τους. Πέραν των ανωτέρω, το Τμήμα μεριμνά για την ύπαρξη κλίματος επικοινωνίας και συνεργασίας εντός της ακαδημαϊκής κοινότητας του Τμήματος (διδασκόντων, ερευνητών, φοιτητών, διοικητικού προσωπικού, και λοιπών ενδιαφερομένων).

Διαδικασίες διασφάλισης ποιότητας

Το Τμήμα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών και το ΠΜΣ «Σύγχρονες Ασύρματες Επικοινωνίες» εφαρμόζουν τις διαδικασίες διασφάλισης ποιότητας που προβλέπονται από το Εσωτερικό Σύστημα Διασφάλισης Ποιότητας (ΕΣΔΠ) του Ιδρύματος, με την κατά περίπτωση αναγκαία εξειδίκευση σε προγράμματα σπουδών 2ου κύκλου. Η εφαρμογή των διαδικασιών του ΕΣΔΠ πραγματοποιείται σε συνεργασία με τη Μονάδα Διασφάλισης Ποιότητας (ΜΟΔΙΠ) του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου. Οι διαδικασίες διασφάλισης ποιότητας αποτελούν πολύτιμο εργαλείο για το Τμήμα και τα επιμέρους ΠΜΣ για την υλοποίηση των διδακτικών κι ερευνητικών τους δραστηριοτήτων, την επίτευξη των στόχων που έχουν τεθεί, και την αναβάθμιση του εν γένει ακαδημαϊκού έργου.

Οι διαδικασίες που εφαρμόζονται για την παρακολούθηση και τη συνεχή βελτίωση της ποιότητας του ΠΜΣ «Σύγχρονες Ασύρματες Επικοινωνίες», αναλύονται ως ακολούθως:

  1. Στοχοθεσία ως προς τη διασφάλιση ποιότητας του ΠΜΣ «Σύγχρονες Ασύρματες Επικοινωνίες» σε ετήσια βάση. Οι στρατηγικοί στοίχοι του ΠΜΣ επιλέγονται ύστερα από διαβούλευση και συμφωνία των οργάνων διοίκησης του Τμήματος και του ΠΜΣ, μεριμνώντας ώστε να είναι μετρήσιμοι και άμεσα παρατηρήσιμοι ετήσιοι ποσοτικοί και ποιοτικοί στόχοι, οι οποίοι αποτιμώνται από συγκεκριμένους δείκτες. Η επίτευξη των στόχων θα είναι αποφασιστικής σημασίας για τη βελτίωση της αποτελεσματικότητας των εσωτερικών λειτουργιών του ΠΜΣ (διοικητικών, εκπαιδευτικών, και ερευνητικών).
  2. Συλλογή δεδομένων ποιότητας: μέτρηση, ανάλυση και βελτίωση του ΠΜΣ «Σύγχρονες Ασύρματες Επικοινωνίες». Εφαρμόζονται αποτελεσματικές διαδικασίες συλλογής και ανάλυσης δεδομένων (τα οποία είναι πλήρη, ορθά, και επικαιροποιημένα), μεταξύ των οποίων περιλαμβάνονται στοιχεία για τη δομή και οργάνωση των μαθημάτων, τους φοιτητές, το διδακτικό προσωπικό, τη διδασκαλία, και την παροχή υπηρεσιών προς τους φοιτητές του ΠΜΣ. Τα εν λόγω δεδομένα τροφοδοτούν τα πληροφοριακά συστήματα του Τμήματος και του Ιδρύματος, καθώς και το πληροφοριακό σύστημα ΟΠΕΣΠ της ΕΘΑΑΕ.
  3. Περιοδική εσωτερική αξιολόγηση και διαρκή παρακολούθηση του ΠΜΣ «Σύγχρονες Ασύρματες Επικοινωνίες» του Τμήματος με την υποστήριξη της ΜΟΔΙΠ του Ιδρύματος. Η εσωτερική αξιολόγηση έχει ως στόχο την αποτίμηση των διαδικασιών που υλοποιούνται, ώστε να αναδεικνύονται καλές πρακτικές και να εντοπίζονται σημεία που μπορούν να βελτιωθούν για την επίτευξη των στόχων ποιότητας που έχουν ορισθεί. Στο πλαίσιο αυτό αξιοποιούνται τα δεδομένα που έχουν συλλεχθεί, η γνώμη της Συμβουλευτικής Επιτροπής (external advisory board), η γνώμη και οι αναφορές της Επιτροπής Διασύνδεσης με την αγορά εργασίας του Τμήματος Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών, καλές πρακτικές για τη διδασκαλία που προτείνονται από το ΚΕ.ΔΙ.ΜΑ. του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου και κάθε άλλος πρόσφορος πόρος.
  4. Δημοσιοποίηση πληροφοριών για το ΠΜΣ «Σύγχρονες Ασύρματες Επικοινωνίες». Η υιοθέτηση της πρακτικής αυτής καθιστά τις πληροφορίες που αφορούν το εν λόγω ΠΜΣ άμεσα προσβάσιμες, επίκαιρες και διατυπωμένες με αντικειμενικότητα και σαφήνεια. Εκτός της ανάρτησης στην ιστοσελίδα του ΠΜΣ, σημαντικές πληροφορίες δημοσιοποιούνται και σε ειδικό χώρο στην ιστοσελίδα του Τμήματος ή/και του Ιδρύματος προκειμένου να αυξηθεί η προβολή του προγράμματος. Η διαδικασία δημοσιοποίησης των πληροφοριών λαμβάνει υπόψη την ύπαρξη δίγλωσσου περιεχομένου και τις πρακτικές ελέγχου και επικαιροποίησης αυτού.
  5. Εξωτερική αξιολόγηση του ΠΜΣ «Σύγχρονες Ασύρματες Επικοινωνίες». Στις προαναφερθείσες διαδικασίες προστίθεται και η εφαρμογή διαδικασιών περιοδικής πιστοποίησης του προγράμματος από την ΕΘΑΑΕ, που πραγματοποιούνται από επιτροπές ανεξάρτητων εμπειρογνωμόνων.

Οι ανωτέρω διαδικασίες διασφαλίζουν και την εναρμόνιση του ΠΜΣ με την ισχύουσα νομοθεσία καθώς και με τον κανονισμό μεταπτυχιακών σπουδών ή άλλων αποφάσεων του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου, συνεκτιμώντας στο πλαίσιο του εφικτού τις απόψεις των φοιτητών, αποφοίτων του Τμήματος και του ΠΜΣ.

Στόχοι της πολιτικής

Το Τμήμα έχει ως στόχο τη διαρκή βελτίωση όλων των εκπαιδευτικών προγραμμάτων του, ώστε να παρέχει στους φοιτητές/τριες εξαιρετική εκπαίδευση που τους προετοιμάζει για επιτυχημένη σταδιοδρομία. Για την επίτευξη του στόχου, το Τμήμα υλοποιεί τη συνεχή αξιολόγηση των ΠΜΣ. Επανεξετάζει σε τακτά χρονικά διαστήματα το πρόγραμμα σπουδών, τις μεθόδους διδασκαλίας και, στο μέτρο του δυνατού, τις εγκαταστάσεις και υποδομές του για να διασφαλίσει την κάλυψη αναγκών των φοιτητών. Επιδιώκει την ανατροφοδότηση από φοιτητές και διδάσκοντες για να εντοπίσει τομείς για βελτίωση. Οι Στόχοι Ποιότητας του Τμήματος για το ΠΜΣ «Σύγχρονες Ασύρματες Επικοινωνίες» είναι:

  1. Διασφάλιση ακαδημαϊκής ποιότητας στην εκπαιδευτική διαδικασία
  2. Μεγέθυνση της αναγνωρισιμότητας
  3. Ενίσχυση της εξωστρέφειας
  4. Βελτίωση της ενημέρωσης και πληροφόρησης
  5. Αύξηση του ανθρώπινου δυναμικού (μέλη ΔΕΠ, διοικητικό προσωπικό) και εξέλιξη των προσόντων του
  6. Αύξηση της συμμετοχής των φοιτητών στην έρευνα και ερευνητική αριστεία
  7. Βελτίωση εκπαιδευτικών παροχών, μαθησιακού περιβάλλοντος, και λειτουργίας
  8. Βελτίωση της διασύνδεσης με την αγορά εργασίας και τους αποφοίτους του ΠΜΣ

Last update: 10-01-2025